Jeśli posiadasz las, pamiętaj o konieczności zapłaty podatku leśnego!
- Lasy, czyli grunty leśne sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako lasy.
- Wyjątek stanowią lasy zajęte na wykonywanie innej działalności gospodarczej niż działalność leśna.
- Właściciele lasów.
- Posiadacze samoistni lasów.
- Użytkownicy wieczyści lasów.
- Posiadacze lasów, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
Obowiązek uiszczenia podatku powstaje z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym objąłeś las na własność, w samoistne lub zależne posiadanie, lub w wieczyste użytkowanie.
- Pobierz formularz deklaracji z BIP.
- Wypełnioną i podpisaną deklarację złóż w Kancelarii Urzędu Miasta (ul. Stefana Złotnickiego 12, 98-220 Zduńska Wola) lub prześlij pocztą na wskazany adres.
- Osoby fizyczna mają na złożenie deklaracji 14 dni, licząc od daty zakupu lub dzierżawy lasu.
- Osoby prawne i jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej deklaracje na podatek leśny składają do 15 stycznia każdego roku. Jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu – w ciągu 14 dni od daty zakupu lub dzierżawy lasu.
- Deklarację możesz też złożyć elektronicznie poprzez formularz na ePUAP.
Skontaktuj się z nami, służymy Ci naszą pomocą.
- Tel.: 43 825-02-55 lub 43 825-02-57
- Urząd Miasta, budynek nr 4, pokój nr 402