Pracownia będzie uzupełnieniem działającej w placówce sali doświadczania świata. Zajęcia w niej
prowadzone będą miały na celu poprawę w zakresie trudności i ograniczeń uczniów, w orientacji przestrzennej,
pokonywaniu trudności szkolnych, usprawniania różnych dysfunkcji. Zajęcia z elementami IS mają charakter
indywidualny i są konstruowane w oparciu o indywidualną diagnozę. Każdy uczeń wymaga dostosowanej do siebie
odpowiedniej stymulacji.
Siedmiu nauczycieli szkoły przejdzie odpowiednie szkolenia. Cykl szkoleń i proces przygotowania
i wyposażenia sali będą tak zsynchronizowane, aby zajęcia ruszyły od 1 września 2017 roku.
Oprócz ZS nr 1 dofinansowanie w ramach konkursu z Działania XI.1.2 Kształcenie ogólne Regionalnego
Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 otrzymały również Publiczne Gimnazjum nr
5 oraz Szkoła Podstawowa nr 6 im Mikołaja Kopernika. Projekty szkół opiewają na łączną kwotę 1.825.732,75 zł
przy czym dofinansowanie wyniesie 1.697.884,75 zł.
Za te pieniądze przewidziano wsparcie:
1. W zakresie przygotowania uczniów do zatrudnienia lub kontynuacji nauki obejmujące: doskonalenie
umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli oraz kształtowanie i rozwijanie u uczniów
kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności.
2. W tworzeniu warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu obejmujące: wyposażenie
pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych oraz kształtowanie
i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych, z wykorzystaniem
zakupionego wyposażenia lub wiedzy przeszkolonych nauczycieli.
3. W zakresie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych obejmujące: wyposażenie szkół
w nowoczesne pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów.
4. W zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi obejmujące:
doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb
rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia
terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły.