W Zduńskiej Woli rozpoczęły się prace związane z przebudową skrzyżowania ul. Prostej oraz Karola Szymanowskiego i Złotej. Powstanie tam rondo, a by było to możliwe, konieczne jest między innymi wyburzenie budynku u zbiegu ulic Prostej i Złotej. Wyburzenie kamienicy powoduje utrudnienia w ruchu i zamknięcie wjazdu w ul. Prostą od ul. Złotej. Rozbiórka będzie trwała do końca tego tygodnia.
Kolejny etap prac będzie obejmował budowę nowego skrzyżowania u zbiegu ulic ul. Prostej, Złotej i Karola Szymanowskiego. Zostanie tam wybudowane nowe rondo z LED-owym oświetleniem, które poprawi bezpieczeństwo i upłynni ruch z osiedla Południe.
Prace prowadzone są w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą: „Poprawa układu komunikacyjnego poprzez przebudowę dróg gminnych w Zduńskiej Woli”. W jej ramach przewidziano przebudowę ul. Prostej wraz z przebudową ulic Szymanowskiego i Złotej oraz przebudowę ul. Mostowej wraz z drogą dojazdową, rozbiórką i budową przepustu na rowie D-2. Roboty te wykona zduńskowolska firma Zakład Usług Komunalnych S.C. Barbara i Jarosław Pabich. Zgodnie z warunkami umowy na modernizację i przebudowę ulic ma 21 miesięcy, licząc od 15 lutego 2023 roku, czyli do listopada 2024 roku. Łączny koszt inwestycji to niespełna 14 mln 844 tys. 321,87 zł, z czego miasto pozyskało 12 mln 65 tys. zł zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Przebudowa ul. Prostej na odcinku od ul. Wilczej do Złotej to ok. 370 m. Zaplanowana jest przebudowa nawierzchni jezdni, budowa wpustów deszczowych wraz z przykanalikami, przebudowa chodnika, budowa ścieżki rowerowej.
Przebudowa ulicy Karola Szymanowskiego wraz ze skrzyżowaniem ulic Złota – Prosta to ok. 390 m. Po stronie południowej projektuje się chodniki z kostki betonowej oraz ciąg pieszo – rowerowy z kostki betonowej pomiędzy ulicą Paprocką a Leopolda Staffa. Po północnej stronie jezdni projektuje się ciąg pieszo – rowerowy z kostki betonowej oraz wszelkiego rodzaju dojścia, chodniki wynikające z potrzeb komunikacyjnych mieszkańców.
Po obu stronach ulicy będą miejsca postojowe o układzie równoległym i prostopadłym. Skrzyżowania ulic dochodzących (Jarosława Iwaszkiewicza, Leopolda Staffa, Krzysztofa Kamila Baczyńskiego) zostaną wykonane w postaci wyniesionych tarcz. Wlot ulicy Juliana Tuwima zostanie wykonany jako wyniesiony.
Na skrzyżowaniu ulic Złotej, Prostej i Karola Szymanowskiego zaprojektowano rondo czterowlotowe o średnicy 22 m. Rondo ma być skanalizowane z wyspami rozdziału ze strefą bezpiecznej dla pieszych. Wokół ronda przewidziano przejścia dla pieszych oraz przejazdy rowerowe. Przejścia mają być przystosowane dla osób z dysfunkcją wzroku oraz możliwością poruszania się. Prace obejmą także korektę lokalizacji wybranych słupów oświetleniowych, likwidację słupów w kolizji z projektowanym rondem oraz budowę nowego oświetlenia w rejonach nowoprojektowanego ronda. Planuje się także przesadzenie drzew kolidujących z projektowanym układem drogowym i w ich miejsce zasadzenie nowych w obrębie inwestycji.
Jezdnia ma mieć szerokość 6 m, natomiast chodniki po południowej stronie ulicy będą miały szerokość 2 m, a nawierzchnię z kostki betonowej wibroprasowanej jasnoszarej. Ciąg pieszo – rowerowy po północnej stronie ulicy na odcinku Złota – Paprocka zaprojektowano z nawierzchnią z kostki betonowej wibroprasowanej, bezfazowej koloru czerwonego i szerokości od 3 do 3,50 m.
Planowane prace to budowa konstrukcji i nawierzchni jezdni, budowa części pieszej i pieszo – rowerowej, budowa zjazdów do posesji, budowa miejsc postojowych, budowa peronów autobusowych, budowa oznakowania ulicznego, budowa oświetlenia, budowa kanalizacji teletechnicznej, mała architektura (kosze, ławki, stojaki rowerowe itp.), gospodarka istniejącą zielenią niską i wysoką oraz zabezpieczenie zieleni wysokiej. Narożny budynek przy ul. Złotej 10 (działka ew. nr 154 obręb 11) jest przewidziany do rozbiórki.
Przebudowa ul. Mostowej o długości ok. 616 m. Zaplanowane prace to przebudowa przepustu, odtworzenie parkingu nad przepustem, budowa kanalizacji deszczowej, przebudowa jezdni, budowa nowych chodników i zjazdów z kostki brukowej, budowa zatok postojowych z kostki brukowej, wycinka drzew martwych lub uszkodzonych a następnie nasadzenia zastępcze, przebudowa słupów eNN kolidujących z nowoprojektowanymi elementami drogi, przebudowa drogi dojazdowej do ogródków działkowych.