Z dobrych praktyk m.in. Bełchatowa i Tomaszowa Mazowieckiego korzystał prezes MPK Zduńska Wola, który był w tych miastach na spotkaniach. Proces wprowadzania darmowej komunikacji trwa od kilku do kilkunastu miesięcy. Pierwszym takim realnym terminem w Zduńskiej Woli jest początek albo koniec wakacji przyszłego roku.
Z analiz wykonanych w MPK wynika, że wpływy ze sprzedaży biletów regularnie maleją i w 2017 r wyniosą około 1 mln 300 tys. złotych. Z tej kwoty bilety zakupione przez mieszkańców Zduńskiej Woli na terenie miasta to ponad 800 tys. Oszczędności, jakie może wygenerować wprowadzenie bezpłatnej komunikacji to około 200 tys. złotych rocznie na redukcji kosztów dystrybucji i kontroli biletów.
Teraz kluczowym elementem jest spotkanie z władzami sąsiednich gmin i ustalenie czy i które z nich byłyby zainteresowane uruchomieniem bezpłatnej komunikacji u siebie. Do takiego spotkania ma dojść jeszcze w październiku. Od jego wyników zależeć będzie ostateczna kwota jaką należałoby zagwarantować w przyszłorocznym budżecie miasta, który uchwalać będzie Rada Miasta.