Budynek przejdzie kompleksową modernizację i zyska dawny blask. – Budowlańcy z fasady budynku zdjęli stary tynk, który zakrywał ceglaną elewację nawiązującą do fabrycznego rodowodu naszego miasta. Dekarze rozebrali stare pokrycie dachowe i wymienili drewniany szkielet dachu na nowy. Wyremontowane zostaną poczekalnie, kasy i toalety – wyjaśnia Paweł Szewczyk, wiceprezydent Zduńskiej Woli.
Wraz z remontem budynku miasto zdecydowało się uporządkować pobliskie parkingi i wybudować zadaszony peron, na którym będą zatrzymywać się autobusy. – Wybudujemy zadaszanie między wejściem na perony a obiektem. W zimowe i deszczowe dni pasażerowie przejdą z pociągu do budynku dworca – mówi Paweł Szewczyk.
Modernizację na zduńskowolskiej stacji przeszły już kolejowe perony. Podróżni wchodzą na nie podziemnym tunelem lub wjeżdżają windą. Zainstalowane zostały nowe ławki i latarnie. Po modernizacji odcinka kolejowego ze Zduńskiej Woli do Łodzi Kaliskiej pociągi jadą z prędkością do 120 km/h.
Inwestycja kosztować będzie 4,5 mln zł z czego 2,9 mln zł zostanie sfinansowane przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.