Projekt pn. „Rozwój e-usług publicznych świadczonych przez Miasto Zduńska Wola” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020, został dofinansowany kwotą ponad 2 mln zł.
Celem projektu jest zwiększenie dostępu do usług publicznych na drodze elektronicznej oraz wzrost liczby korzystających z nich mieszkańców naszego Miasta. W ramach projektu wdrożone zostaną Portal z e-usługami, dzięki któremu można będzie załatwić wiele spraw urzędowych oraz rozbudowany system usług oświatowych, dzięki któremu zwiększony zostanie zakres świadczonych usług przez miejskie jednostki oświatowe. Przez Internet będzie można pobrać i złożyć dokumenty, otrzymać decyzję, sprawdzić stan załatwienia sprawy z zakresu m.in. spraw związanych z podatkami, dodatkami mieszkaniowymi, koncesjami alkoholowymi czy stypendiami. Korzystając z aplikacji mobilnej mieszkaniec będzie mógł sprawdzić swoje należności (jak opłaty, podatki), zgłosić interwencję, wziąć udział w konsultacjach, zostanie poinformowany o ważnych wydarzeniach w Mieście, czy sytuacjach w zarządzaniu kryzysowym. Rodzic/opiekun będzie miał możliwość wglądu do e-dziennika, a pobyt dziecka w przedszkolu będzie rozliczany elektronicznie przy użyciu karty magnetycznej. Ponadto stworzone zostanie oprogramowanie dla Rady Miasta Zduńska Wola umożliwiające m.in. elektroniczne głosowanie podczas sesji, interaktywną obsługę posiedzeń, zarządzanie dokumentacją. Dla Urzędu Miasta powstanie system Elektronicznego Obiegu Dokumentów zintegrowany z platformą ePUAP oraz moduł finansowo-budżetowy. Dla oświaty wprowadzone zostaną zintegrowane moduły kadrowo-płacowy i finansowo-księgowy.
Umowa na wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie dostawy oprogramowania została podpisana z firmą COMARCH POLSKA S.A. z Krakowa. Jej realizacja będzie przebiegać etapowo zgodnie z ustalonym harmonogramem do 15 września 2018 roku. Zakupione oprogramowanie zostanie objęte dwuletnim okresem asysty technicznej i gwarancji. Oznacza to oszczędności dla Miasta, w tym jednostek oświatowych.