Na terenie Zduńskiej Woli od 22 do 26 października 2025 r. została przeprowadzona fotorejestracja sferyczna oraz skaning laserowy przestrzeni publicznej. Zadanie wykonała firma Smart Factor Sp. z o.o.
Zgromadzone dane posłużą jako podstawa do szczegółowej inwentaryzacji i pomiaru szyldów, tablic oraz urządzeń reklamowych, a także do oceny ich zgodności z obowiązującą uchwałą Rady Miasta Zduńska Wola w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
– Celem prowadzonych działań jest uporządkowanie przestrzeni miejskiej, poprawa estetyki oraz wdrożenie skutecznych narzędzi egzekwowania przepisów uchwały krajobrazowej – wyjaśnia dyrektor Biura Gospodarski Przestrzennej w Urzędzie Miasta Zduńska Wola Piotr Ignaczewski. – Właściciele i zarządcy nieruchomości są zobowiązani do dostosowania istniejących szyldów i reklam do wymogów określonych w uchwale, a termin upływa 30 czerwca 2026 r.
Uchwała zakazuje między innymi stosowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych emitujących światło o zmiennym natężeniu lub kolorze. Natomiast na budynkach wpisanych do rejestru zabytków oraz ujętych w gminnej ewidencji zabytków nie dopuszcza się żadnej formy oświetlenia i podświetlenia tablic reklamowych i urządzeń reklamowych.
Z zapisami uchwały można zapoznać się na stronie internetowej Urzędu Miasta Zduńska Wola pod linkiem: https://bip.zdunskawola.pl/artykul/597/12258/uchwala-krajobrazowa





