Praca nad nowym serwisem Urzędu Miasta trwała kilka miesięcy. – Inne samorządy zlecają takie zadanie firmom zewnętrznym. My postanowiliśmy to zrobić samodzielnie i wykorzystaliśmy posiadane zasoby. W projekt zaangażowany był zespół naszych informatyków i specjalistów od komunikacji – wyjaśnia Paweł Szewczyk, wiceprezydent Zduńskiej Woli. – Dzięki temu zaoszczędziliśmy sporo pieniędzy i zgromadziliśmy bardzo dużo nowych kompetencji, które wykorzystamy w przyszłych projektach. Dążymy do tego, by nasz urząd był coraz bardziej dostępny cyfrowo – dodaje.
W projekcie nowej strony dominuje biel i granat. Graficznie jest bardzo prosta, w poruszaniu się po niej pomagają ikony. – Urząd ma do zakomunikowania bardzo wiele informacji. Podzieliliśmy je na kilka podstawowych kategorii. W odróżnieniu od poprzedniej strony, menu jest bardzo intuicyjne, co pozwala użytkownikom łatwo dotrzeć do wyszukiwanych treści – informuje Paweł Szewczyk. Specjaliści od komunikacji uprościli też język publikacji – tak, by opisywane procedury były bardziej zrozumiałe dla mieszkańców.
Na każdym etapie projekt nowej strony był konsultowany z niepełnosprawnymi mieszkańcami. Dzięki temu powstał serwis łatwy w obsłudze dla niedowidzących czy niewidomych, ale też m.in. dla osób z dysfunkcjami kończyn górnych, które nie są w stanie obsługiwać myszki. – Tworzymy miasto otwarte. To urząd jest dla mieszkańców, a nie odwrotnie. Strona internetowa to jeden z naszych głównych kanałów komunikacji, więc musi być dostępna dla każdego – mówi wiceprezydent Szewczyk.
Przy okazji uruchomienia strony Urząd Miasta pokazał nowe logo Zduńskiej Woli. Nawiązuje ono wprost do miejskiego herbu. To odrysowane prostą linią dwie tarcze herbowe: w lewej znajduje się lew trzymający pierścień, w prawej – miecz. Nad tarczami umieszczono poziomie kreski jako nawiązanie do koron. – Dwie tarcze herbowe to unikat w skali Polski, dlatego wykorzystaliśmy je w nowym znaku. Upraszcza on miejski herb i nadaje mu bardzo nowoczesnego wyglądu – mówi Paweł Szewczyk. – Gdy projektowano herb, nikt nie zakładał, ze trzeba go będzie używać na stronie internetowej, wizytówkach czy długopisach – dodaje.
Zduńska Wola podąża wzorem skandynawskich miast, które stworzyły swoje logotypy, upraszczając dotychczasowe herby. Tak zrobiły m.in. Sztokholm, Uppsala i Oslo. To element szerzej strategii budowania systemu identyfikacji wizualnej Zduńskiej Woli. Nowy znak w swoim logo wykorzystuje już Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej. Pojawi się on również w logotypie innych jednostek organizacyjnych i spółek miejskich. Proces zmian potrwa ok. półtora roku i jest ściśle związany z poprawą estetyki miasta.