Jak poruszać się w świecie nowych mediów i jak zadbać o rozwój swojego biznesu w social mediach, a także jak prowadzić kampanię reklamową czy jak budować relacje z klientami. O tym głównie była mowa podczas VIII Forum Gospodarczego Powiatu Zduńskowolskiego „Social media i nowe media – ich wpływ na rozwój firmy”.
Forum zorganizowane przez Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli odbyło się w piątek, 8 listopada 2024 roku w sali konferencyjnej Powiatowego Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego przy ul. Dolnej w Zduńskiej Woli. Dla uczestników przygotowano trzy bloki tematyczne przygotowane i prowadzone przez ekspertów.
” Rola social mediów w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw” to temat, jaki rozpoczął forum, a poprowadził ten blok tematyczny dr Adam Gogacz. Przedstawił prezentację o tematyce „Social media jako narzędzie marketingowe dla małych firm”, w której omówił znaczenia dla lokalnych przedsiębiorstw platform społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn i prowadzenia w nich skutecznych kampanii. W panelu dyskusyjnym natomiast rozmawiano o tym „Jak małe firmy mogą skutecznie korzystać z social mediów?”.
Kolejny blok tematyczny „Nowe media jako platforma komunikacji i wizerunku firmy” poprowadził Tomasz Koprowski. Przygotował prezentację „Kreowanie wizerunku firmy poprzez nowe media”, gdzie pokazał jak wykorzystywać treści z Internecie i przygotować strategię budowania marki i wizerunku w oparciu o tak zwany content marketing, podcasty, blogi i vlogi. Tu panel dyskusyjny dotyczył tworzenie skutecznych treści. Można też było liczyć na porady praktyczne z analizą przykładowych treści.
Ostatnia część Forum Gospodarczego dotyczyła tematu „Przyszłość social mediów i nowych mediów w biznesie”, a prowadzącą była Anna Sobieraj. Pokazała między innymi trendy w nowych technologiach, takich jak Al, czyli sztuczna inteligencja w marketingu, a także VR czyli wirtualna rzeczywistość oraz AR czyli rozszerzona rzeczywistość i jaki jest ich wpływ na rozwój firm. Eksperci dyskutowali natomiast w panelu o tym „Jak przygotować firmę na zmiany w digital marketingu?”.