Wystartowała długo oczekiwana budowa terminala multimodalnego. Inwestorem jest spółka PKP Cargo Terminale, która pozyskała na ten cel dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi w ramach środków z funduszy europejskich
– Dobrze, że budowa portu w Karsznicach nie zniknęła z mapy priorytetów inwestycyjnych województwa łódzkiego i Urząd Marszałkowski wsparł tą długo oczekiwaną inwestycję. Budowa portu miała i ma pełne wsparcie miasta. PKP Cargo Terminale otrzymała od nas bezpłatnie dokumentację, dzięki której mogło starać się o dotację – mówi prezydent Konrad Pokora. Urząd miasta zmienia też plany inwestycyjne, dostosowując je do potrzeb przyszłego portu. zmodyfikował np. projekt oświetlenia ulicy Karsznickiej.
Na 11-hektarowej działce PKP Cargo Terminale postawi nowoczesny terminal przeładunkowy z halą naprawczą, torami, płytą terminala z parkingiem i drogami. Budowa nowego obiektu powinna zakończyć się w październiku 2023 roku. Karsznicki terminal będzie jednym z największych w Polsce multimodalnych centrów logistycznych.
PKP Cargo Terminale to spółka, która powstała w wyniku połączenia Centrum Logistycznego Medyka-Żurawica i Centrum Logistycznego Małaszewicze. Jej większościowym udziałowcem jest PKP Cargo.