Miasto Zduńska Wola realizuje projekt pod nazwą „Rozwój e-usług publicznych świadczonych przez Miasto Zduńska Wola”. W ramach projektu zaplanowano unowocześnienie i podniesienie na wyższy poziom techniczny i technologiczny zasobów sprzętowych i systemowych Urzędu Miasta Zduńska Wola.
ZAKRES PROJEKTU
- Zwiększenie dostępu do usług publicznych na drodze elektronicznej – rozbudowa Portalu z e-usługami w celu ułatwienia kontaktu obywateli z Urzędem Miasta Zduńska Wola i jednostkami oświatowymi oraz zapewnienia załatwiania spraw przy pomocy różnych kanałów komunikacji.
- Usprawnienie komunikacji obywateli z Urzędem Miasta Zduńska Wola i podniesienie poziomu ich obsługi – rozbudowa Portalu z 26 szt. e-usługami na 3-4 poziomie dojrzałości i A2A, w tym udostępnienie formularzy elektronicznych, zapewniając wszystkim obywatelom możliwość uzyskania informacji i załatwienia sprawy w jednym miejscu i w dowolnym czasie.
- Poprawa skuteczności zarządzania gminą Miasto Zduńska Wola – poprzez rozbudowę portalu i uruchomienie wielu kanałów komunikacji obywateli z Urzędem pozwoli władzom zarządzającym gminą lepiej określić potrzeby mieszkańców.
- Unowocześnienie i modernizacja systemu back-office – rozbudowa systemu back-office wpłynie na zautomatyzowanie i przyspieszenie wielu czynności wykonywanych przez Urząd Miasta Zduńska Wola. Dzięki modernizacji systemu, zwiększy się skuteczność, jakość i efektywność pracy. Dodatkowo unowocześniony system umożliwi integrację z systemem elektronicznego obiegu dokumentów.
- Wzrost efektywności zarządzania oświatą – wdrożony w ramach projektu System zarządzania oświatą polegać będzie na uruchomieniu platformy usług elektronicznych w zakresie oświaty dla zintegrowanego systemu obsługi na poziomie gminnym.
- Poprawa umiejętności posługiwania się narzędziami i technologiami informacyjno-komunikacyjnymi i wzrost efektywności pracy urzędników/pracowników. – szkolenia z obsługi elektronicznego obiegu dokumentów, formularzy elektronicznych, systemu obsługi mieszkańców w celu zdobycia praktycznych umiejętności obsługi wdrożonych rozwiązań informatycznych.
- Poprawa poziomu bezpieczeństwa – uruchomienie aplikacji mobilnych, dostępnych 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, uprości proces zgłaszania interwencji. W szczególności możliwe stanie się zgłaszanie spraw nagłych np. awarii zagrażających zdrowiu i życiu czy incydentów chuligańskich, poprzez uruchomienie wielu ścieżek komunikacji, co pozwoli na szybkie reagowanie na pojawiające się zdarzenia i szybkie ich rozwiązywanie.
CEL PROJEKTU
Celem głównym projektu jest zwiększenie dostępności e-usług publicznych oraz wzrost liczby mieszkańców korzystających z e-usług w Mieście Zduńska Wola oraz sprawne zarządzanie miastem, dzięki stworzeniu jednego centrum przetwarzania i udostępniania informacji dla pracowników jednostek organizacyjnych Miasta Zduńska Wola.
PLANOWANE EFEKTY
Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości 3 – dwustronna interakcja – 13 szt.
- Informacja o wszystkich tytułach podatkowych i niepodatkowych dla przedsiębiorców
- wypełnianie deklaracji podatkowej
- e-koncesje alkoholowe
- Elektroniczny dzienniczek
- Informacja o stanie sprawy
- Informacja o tytułach podatkowych i niepodatkowych dla mieszkańców
- e-deklaracje – elektroniczne składanie deklaracji podatkowej
- e-budżet – głosowanie na propozycje budżetu obywatelskiego
- e-interwencje – zgłaszanie interwencji
- e-konsultacje –konsultacje dokumentów prawa lokalnego
- e-decyzje – elektroniczny odbiór decyzji
- e-stypendia składanie wniosków elektronicznych o stypendium
- e-dodatki mieszkaniowe
Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości 4 – transakcja – 9 szt.
- Zapłata za opłatę komunalną
- Zapłata za użytkowanie wieczyste
- Zapłata podatku
- Zapłata za opłatę komunalną (przez mieszkańca)
- Zapłata za użytkowanie wieczyste (przez mieszkańca)
- Zapłata podatku (przez mieszkańca)
- Elektroniczna rekrutacja do przedszkoli
- Elektroniczna rekrutacja do szkół podstawowych
- Elektroniczna rekrutacja do szkół gimnazjalnych
Liczba udostępnionych usług wewnątrzadministracyjnych (A2A)- 4 szt.
- e-Rada – obsługa rady miasta w sposób elektroniczny
- Rejestracja i obsługa spraw oraz dokumentów wpływających od administracji
- Wysłanie elektronicznej deklaracji podatkowej pracowników
- elektroniczna sprawozdawczość budżetowa oraz organizacyjna pomiędzy placówkami oświatowymi a organem prowadzącym
Liczba uruchomionych systemów teleinformatycznych w podmiotach wykonujących zadania publiczne – 4 sztuki
Wartość projektu: 2.952.000,00 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 2.023.850,00 zł
Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa VII. Infrastruktura dla usług społecznych, Działanie VII.1 Technologie informacyjno-komunikacyjne, Poddziałanie VII.1 .2 Technologie informacyjno-komunikacyjne.