Wiodącym tematem spotkania będzie omówienia problematyki zmian w Studium w zakresie uwarunkowań dotyczących układu komunikacyjnego miasta. Spotkanie pokaże, jak planiści mają zamiar zmienić powyższy układ. Na pewno do rozwiązania jest sprawa korkującego się wyjazdu z Nowego Miasta czy ruchu samochodowego w samym centrum miasta, w związku z brakiem południowej obwodnicy śródmieścia.
Dzisiaj podstawowy układ uliczno-drogowy tworzą w Zduńskiej Woli: droga krajowa S8, droga wojewódzka GP (odcinek ul. Sieradzkiej i Łaskiej oraz ul. Łódzka – Nr 482), ulice powiatowe klasy Z (zbiorcze), do których należą ulice Dąbrowskiego, Kilińskiego, Spacerowa, Opiesińska, Henrykowaka, Jodłowa i Staszica, Spółdzielcza, Kolejowa, Świerkowa, Szkolna i Wiejska oraz Łaska, Sieradzka, Szadkowska, Juliusza, Tymienicka, Getta Żydowskiego, Kościelna, Złota, Widawska, Piwna, Główna, Karsznicka i plac Wolności. Mamy również układ ulic miejskich, znaczących w układzie komunikacyjnym Zduńskiej Woli. Istniejący obecnie podstawowy układ uliczno-drogowy stanowi prostokątny układ ulic w śródmieściu i promieniście wychodzące z niego ulice (ciągi uliczne), pełniące funkcje dróg wylotowych z miasta.
Spotkania z mieszkańcami miasta to elementy konsultacji społecznych realizowanych w ramach projektu „Partycypacja w planowaniu przestrzennym”, na który miasto Zduńska Wola pozyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Jego celem jest przede wszystkim uwzględnienie w zmienianym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego wszystkich potrzeb lokalnej społeczności.