Wydarzenia w listopadzie w Zduńskiej Woli zdominowały te, które dotyczyły dróg żelaznych i asfaltowych. Wiele działo się w historii kolejowego osiedla Karsznice. Przeszłość kolei na ziemiach polskich związała się ściśle z przeszłością miasta.
Oto jak zapisał się listopad w historii Zduńskiej Woli.
1 listopada 1895 roku – w fabryce włókienniczej Karola Kuskego wybuchł pożar.
1 listopada 1924 roku – poświęcono kaplicę pw. Świętej Trójcy w oriońskim Domu Misyjnym w Zduńskiej Woli.
1 listopada 1984 roku – otworzono Sąd Rejonowy w Zduńskiej Woli.
2 listopada 1930 roku – dokonano ekshumacji szczątków Leonarda Ruty, skazanego za napad na rosyjskiego wartownika i rozstrzelanego w sieradzkim więzieniu w 1906 r. Szczątki L. Ruty przewiezione zostały do Zduńskiej Woli i pochowane na miejscowym cmentarzu. W uroczystościach uczestniczyło około 15.000 osób.
4 listopada 1934 roku – oddanie Klubu Kolejarz w Karsznicach.
4 listopada 2018 roku – Konrad Pokora został wybrany prezydentem miasta w wyborach bezpośrednich.
8 listopada 1930 roku – oddanie linii kolejowej Herby Nowe – Karsznice. Uroczyście uruchomiono tymczasowy ruch pociągów towarowych i pasażerskich na odcinku magistrali kolejowej Herby Nowe – Zduńska Wola. Otwarto jednocześnie stację kolejową w Karsznicach. Od tego czasu pociągi z węglem z Tarnowskich Gór dojeżdżały do Karsznic, gdzie kończył się odcinek magistrali i stąd kierowane były łącznicą na Zduńską Wolę i dalej na Skalmierzyce do Inowrocławia albo przez Łódź i Kutno do Bydgoszczy.
9 listopada 2013 roku – zmarł Roman Tomaszewski, zduńskowolski plastyk, poeta, animator życia kulturalnego.
10 listopada 1939 roku – na Rynku zduńskowolskim Niemcy rozstrzelali w publicznej egzekucji 6 osób. Zabici zostali: Antoni Piekarski Marian Witkowski- strażnicy więzienni z Sieradza, a także Józef Kubik z Monic, Antoni Frątczak z Poręb, Jan Matusiak z Wielunia oraz Saderkiewicz z Sieradza.
10 listopada 2002 roku – Zenon Rzeźniczak zostaje wybrany na prezydenta miasta w pierwszych wyborach bezpośrednich.
11 listopada 1933 roku – oddanie parowozowni Karsznice. Poświęcenia dokonał ks. Edward Dąbrowski ówczesny proboszcz parafii Marzenin, do której przynależeli mieszkańcy osiedla Karsznice.
11 listopada 1993 roku – Skansen Lokomotyw i Urządzeń Technicznych został oficjalnie otwarty dla zwiedzających po pracach trwających od 1989 r. na terenie Zakładu Taboru w Karsznicach. Do taborowych perełek należy amerykański parowóz towarowy Ty246-22, to jedyny egzemplarz jaki zachował się w Polsce. W obecnych czasach liczy się finezja umysłu i technika. W USA dla PKP wyprodukowano 100 takich parowozów, spośród których 70 pracowało w Karsznicach.
13 listopada 1936 roku – wojewoda łódzki zorganizował wycieczkę po województwie celem sprawdzenia postępu w budowie dróg, mostów i regulacji rzek. W wycieczce wzięli udział posłowie, senatorowie i dziennikarze. Program objazdu obejmował m.in. zwiedzanie robót na odcinku Pabianice-Zduńska Wola, a także budowy drogi od Zduńskiej Woli w kierunku Sieradza i Kalisza, którą określano mianem betonowej autostrady. Goście zwiedzili również Zduńską Wolę.
13 listopada 1945 roku – radni miejscy postanowili przyłączyć do miasta wieś Zduny część wsi Czechy i Izabelów, Stęszyce, Osmolin, Opiesin, Lasek Paprotnia i część Kolonii Nowe Miasto.
15 listopada 1900 roku – miasto przejmuje Jurydykę.
15 listopada 1902 roku – pierwszy pociąg kolei warszawsko – kaliskiej zatrzymał się na stacji w Zduńskiej Woli. Skład osobowo-towarowy 15 listopada 1902 roku ruszył z siedmioma wagonami i 67 pasażerami. Prowadził cztery wagony osobowe typu pulmanowskiego, w tym jeden mieszany, pierwszej i drugiej klasy, jeden wagon drugiej klasy i dwa trzeciej klasy. Jak donosił „Kurier Warszawski”, „pociąg jadący z Warszawy od Łodzi był tak przepełniony, że w Zduńskiej Woli dodano wagon”. Skład ciągnął parowóz nr 122, prowadzony przez maszynistę Bronisława Janickiego. W drodze nie obyło się bez wypadku. Jak napisano w „Kurierze”, podczas postoju pociągu na stacji w Zduńskiej Woli, „jednej z pasażerek zgnieciono palec u prawej ręki drzwiczkami wagonu.”
15 listopada 1975 roku – przekazano stadion „Resursy” Szkolnemu Ośrodkowi Sportowemu.
15 listopada 2023 roku – został oficjalnie otwarty Centrum Logistyczne Zduńska Wola – Karsznice, czyli Terminal multimodalny Zduńska Wola – Karsznice. Spółka Inwestycja PKP Cargo Terminale o wartości 128 mln zł, na którą spółka kolejowa dostała 51,7 mln zł dofinansowania z unijnych funduszy w ramach Regionalnego programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
16 listopada 1924 roku – uroczyste poświęcenie nowego sztandaru Związku Majstrów Fabrycznych. Po mszy, którą odprawił ks. proboszcz Jan Hewelke uczestnicy udali się do gmachu Straży Ogniowej, gdzie przyjęto delegacje przybyłe z innych miast oraz wygłoszono okolicznościowe przemówienia. Przed gmachem Straży wykonano wspólną fotografię. Wieczorem zaś rozpoczęła się zabawa taneczna trwająca do białego rana.
18 listopada 1934 roku – ks. proboszcz Stanisław Masłowski dokonał poświęcenia beczkowozu zduńskowolskiej Straży Ogniowej.
20 listopada 1919 roku – powstał oddział zduńskowolski Związku Zawodowego Robotników i Robotnic Przemysłu Włóknistego w Polsce.
20 listopada 1950 roku – wprowadzono podatek od zbytku mieszkaniowego. Naliczano go ponad jeden pokój, jeśli mieszkanie zajmowały 1-2 osoby. Podatek za pierwszy pokój wynosił 90 zł miesięcznie.
20 listopada 1976 roku – Zespół Szkół Elektronicznych w Zduńskiej Woli otrzymał sztandar i imię patrona, którym został Stanisław Staszic.
21 listopada 1914 roku – miasto ostatecznie opanowały wojska niemieckie. Niemcy sprawowali władzę w mieście do 11 listopada 1918 r.
25 listopada 1878 roku – Generał gubernator warszawski w porozumieniu z Ministrem Spraw Wewnętrznych zatwierdza statut Straży Ogniowej.
25 listopada 1878 roku – zatwierdzony został statut Towarzystwa Ochotniczej Straży Ogniowej w Zduńskiej Woli.
26 listopada 2010 roku – w Jerozolimie zmarł Pinchas Menachem Joskowicz, Naczelny Rabin Polski w latach 1988-1999, urodzony w Zduńskiej Woli w 1924 r.
28 listopada 2015 roku – odbył się II Światowy Zjazd Zduńskowolan.
30 listopada 2014 – oddano do użytku 33,6 km odcinek S8 Sieradz Południe – Łask z węzłami Zduńska Wola Zachód i Zduńska Wola Wschód. To najdłuższy z odcinków S8 w województwie łódzkim. Biegnie przez powiaty: sieradzki, zduńskowolski i łaski. Ma nawierzchnię betonową i dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 metra każdy. Każda jezdnia została wyposażona w pas awaryjny o szerokości 2,5 metra. Po drodze mogą jeździć najcięższe dopuszczone do ruchu pojazdy, co oznacza, że nawierzchnia wytrzymuje nacisk 11,5 tony na oś pojazdu. Na nowej drodze można jeździć z maksymalną szybkością 120 km/h. Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
30 listopada 1990 roku – zmarł Zbigniew Misiak, zduńskowolski fotograf i filmowiec- dokumentalista.
listopad 1972 roku – oddano do użytku pawilon handlowy u zbiegu Łaskiej i Szkolnej.

















