29 marca upływa termin, do którego powinno się złożyć wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa dla osób, które chcą zagłosować przez swojego pełnomocnika. Zgłosić to trzeba do prezydenta miasta.
Głosować przez pełnomocnika mogą wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 60 lat lub posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego o całkowitej niezdolności do pracy i niezdolności do samodzielnej egzystencji, całkowitej niezdolności do pracy, o zaliczeniu do I lub II grupy inwalidów, a także osoby о stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, którym przysługuje zasiłek pielęgnacyjny.
Wniosek należy złożyć w Urzędzie Miasta Zduńska Wola
Biuro Ewidencji i Dowodów Osobistych – Budynek nr 1, pokój nr 110, tel. 43 825 02 35 lub 43 825 02 36
Siedziba Urzędu: ul. Stefana Złotnickiego 12, 98-220 Zduńska Wola
Adres e-mail: urzad_miasta@zdunskawola.pl
Godziny urzędowania: poniedziałek: 7:30 – 17:00 oraz wtorek – piątek: 7:30 – 15:30
Termin złożenia prezydentowi miasta oświadczenia o cofnięciu pełnomocnictwa upływa w dniu 5 kwietnia 2024 r. Oświadczenie należy złożyć w godzinach pracy urzędu. Po upływie tego terminu oświadczenie takie można złożyć obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania, tj. w dniu 7 kwietnia 2024 r. w godzinach od 7.00 do 21.00, pod warunkiem, że pełnomocnik jeszcze nie oddał głosu.
Termin złożenia oświadczenia o cofnięciu pełnomocnictwa w głosowaniu w drugiej turze upływa w dniu 19 kwietnia 2024 r. Po upływie tego terminu oświadczenie takie można złożyć obwodowej komisji wyborczej w dniu ponownego głosowania, tj. w dniu 21 kwietnia 2024 r. w godzinach od 7.00 do 21.00, pod warunkiem, że pełnomocnik jeszcze nie oddał głosu.
Więcej szczegółów na temat głosowania przez pełnomocnika również tutaj: